Codziennie zajęcia edukacyjne rozpoczynają się o godzinie 9.00 i prowadzone są wg miesięcznych planów zajęć. Każdy rodzic może zapoznać się z ich treścią. Miesięczne plany zajęć dostępne są do wglądu na tablicy przedszkolnej. Zajęcia dydaktyczne w naszym przedszkolu prowadzone są zgodnie z Podstawą programową dla wieku przedszkolnego oraz opierają się na wielu programach edukacyjnych. Podczas zajęć, nasza kadra stara się zachęcić oraz aktywizować najmłodszych do wspólnego działania. W Chatce Puchatka stawiamy na kreatywność, naukę przez zabawę oraz odkrywanie.
Program wychowania przedszkolnego w naszym przedszkolu jest realizowany zgodnie z nową podstawą programową (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009 r.).
Celem wychowania przedszkolnego jest:
Cele te są realizowane we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Aby osiągnąć cele wychowania przedszkolnego, należy wspomagać rozwój, wychowywać i kształcić dzieci w następujących obszarach:
Nieczęsto zdarzają się naprawdę wyjątkowe i niezwykłe okazje, kiedy można komuś pomóc. Małe i zwykłe okazje zdarzają się każdego dnia.
Sally Koch
Chatka Puchatka już od wielu lat jest zaangażowana w szereg działań i programów charytatywnych. Przedstawiamy Państwu wybrane akcje w których bierzemy udział :
Niepubliczne Przedszkole Nr 4 Chatka Puchatka w swoim pakiecie edukacyjnym oferuje przedszkolakom autorski program, w którym stosownie do pory roku, bieżących wydarzeń kulturalnych, Państwa pociechy uczestniczą w zorganizowanych wycieczkach. Koszt wycieczek pokrywa Niepubliczne Przedszkole Chatka Puchatka. Grupa Maleństw rozpoczyna swoją przygodę z podróżami w drugim semestrze roku przedszkolnego. Przedszkole korzysta z usług jednej, zewnętrznej firmy przewozowej, z którą współpracuje od lat, dbając o bezpieczną podróż dzieci.
Poznawcze - zapoznają dzieci z najbliższą okolicą –osiedlem, dzielnicą, miastem w którym mieszka dziecko. Podczas spacerów , wycieczek można poznać różne obiekty, instytucje- np. Poczta, Policja, Straż. Warto zabrać dziecko do różnych punktów usługowych – np. do fryzjera, szewca, zegarmistrza… Dzięki tym wizytom dziecko pozna różne zawody-sposób wykonania danej pracy, narzędzia oraz przydatność danego zawodu dla ludzi. Celem dalszego zwiedzania mogą być zabytki np. kościół, muzeum, zabytkowe kamienice, zamek.
Patriotyczne - poznając swoje miasto – jego zabytki, historię dziecko czuje się z nim związane. Jest to jego miejsce na ziemi –" Mała ojczyzna." U. Niemcewicz pisał: "Nic bardziej nie przywiązuje do kraju, jak znajomość historii jego." Uważa się, że jeśli ktoś pokocha " małą ojczyznę" jest szansa że, pokocha "dużą ojczyznę" – kraj w którym mieszka. Dlatego warto pokazywać dziecku wszystko to, co cenne w najbliższej okolicy, mieście (kulturę, tradycję, piękno środowiska przyrodniczego, cechy charakterystyczne danego regionu.)
Emocjonalne - Każdy spacer ,wycieczka wyzwala pozytywne emocje – radość, zadowolenie, ciekawość. Dziecko cieszy się z kontaktu z kolegami, mamą, tatą czy starszym rodzeństwem. Wreszcie ktoś ma dla niego czas. Można go spędzić razem spacerując i zwiedzając. Dziecko czuje się kochane, potrzebne. W ten sposób dzieci integrują się w grupie przedszkolnej, wzmacnia się więź emocjonalna z rodziną.
Społeczne – dziecko poznaje właściwe wzorce zachowań. Uczy się jak należy zachować się np. w środkach lokomocji (autobusie, tramwaju..), w muzeum (jesteśmy cicho ,nie dotykamy eksponatów); w parku (nie niszczymy przyrody- nie depczemy trawników, nie zrywamy kwiatów bawimy się zgodnie ,pożyczamy sobie zabawki, ustępujemy miejsca na zjeżdżalni czy huśtawce).
Estetyczne – kształcą wrażliwość młodego człowieka na piękno i sztukę. Będzie to: oglądanie wystaw ,wizyty w muzeum ,słuchanie koncertów muzycznych, oglądanie przedstawień w teatrze.